فین‌تک لندینگ؛ آنچه کسب‌وکارها باید به دنبال آن باشند

فین‌تک لندینگ یک رویکرد مدرن برای وام‌دهی با استفاده از فناوری‌های مالی است و از عادات خرید متقاضیان برای ارزیابی ریسک‌های وام‌دهی استفاده می‌کند. همچنین از پلتفرم‌های دیجیتال برای افزایش سرعت اشتراک‌گذاری داده‌ها بهره می‌برد. این رویکرد در کمک به کسب‌وکارها برای دستیابی به سرمایه نیز مفید است. برای فین‌تک لندینگ، فناوری دیجیتال راهی برای اتصال کسب‌وکارها با بهترین فرصت‌های تأمین مالی است. در اینجا خلاصه‌ای از نحوه عملکرد فرایند وام دیجیتال ارائه شده است.


روند تأیید


برخلاف بانک‌های سنتی که به‌شدت به اسناد فیزیکی و بررسی‌های اعتباری طولانی متکی هستند، فین‌تک لندینگ‌ها از داده‌های دیجیتال مجاز برای تصمیم‌گیری سریع، دقیق و خودکار، اغلب در عرض چند ساعت، استفاده می‌کنند. این کار به نوبه خود، روند تصمیم‌گیری را سرعت می‌بخشد و دسترسی مالی به طیف وسیع‌تری از مشتریان را گسترش می‌دهد؛ برای مثال، مشتریانی که پرونده‌های اعتباری ضعیف یا تاریخچه‌های مالی نامتعارف دارند.


پرداخت تسهیلات


پس از تأیید، پرداخت تسهیلات نیز به‌صورت دیجیتال انجام می‌شود. فین‌تک لندینگ‌ها معمولاً از نقل‌وانتقالات بانکی آنلاین، حساب‌های تجارت الکترونیک و کیف پول‌های تلفن همراه برای تسهیل صدور وام و جمع‌آوری پرداخت‌ها استفاده می‌کنند. این رویکرد دیجیتال، زمان دریافت وجه را برای وام‌گیرندگان کاهش می‌دهد و اغلب سرمایه را طی چند روز یا حتی چند ساعت در دسترس متقاضی قرار می‌دهد.

برای بازپرداخت، وام‌گیرندگان می‌توانند از همان کانال‌های دیجیتال استفاده کنند. بسیاری از پلتفرم‌ها دارای ویژگی بدهی خودکار برای اطمینان از پرداخت به‌موقع هستند. این فرایند بازپرداخت را برای وام‌گیرندگان ساده می‌کند و به وام‌دهندگان هم کمک می‌کند نرخ‌های پیش‌پرداخت را با خودکارسازی کسر مبالغ سررسید کاهش دهند.


فین‌تک لندینگ چگونه می‌تواند به کسب‌وکار شما در گرفتن وام کمک کند؟


فین‌تک لندینگ امور مالی را برای مشاغل کوچک دموکراتیک می‌کند و در مواقع نیاز، بهتر می‌توان به منابع مالی لازم دسترسی پیدا کرد. علاوه بر این، وام‌دهندگان به جای تثبیت ترازنامه یا رتبه اعتباری، قدرت کسب‌وکار افراد را بر اساس طیفی از عوامل ارزیابی می‌کنند.

 ۱. گستره وسیع‌تری از گزینه‌های تأمین مالی

کلید رشد، به‌دست‌آوردن گزینه تأمین مالی مناسب برای کسب‌وکارتان است. خطوط اعتباری و تأمین مالی تجهیزات نمونه‌های دیگری هستند که با نیازهای کسب‌وکار کوچک هماهنگ‌اند. به جای اینکه جریان نقدینگی و رشد شما را خفه کنند، این امکان را می‌دهند که مبلغ مناسبی را به‌طور پایدار وام بگیرید.

 ۲. الزامات کمتر

 فین‌تک لندینگ موقع اعتبار دادن به کسب‌وکارها، معیارهای متنوع‌تری را در نظر می‌گیرد. در حالی که بانک‌ها معمولاً از امتیاز اعتباری یا درآمد چشم‌پوشی نمی‌کنند، وام‌دهندگان فین‌تک طیف وسیعی از سیگنال‌های مالی را ارزیابی می‌کنند. آنها نکاتی مانند سابقه کاری، درآمد خالص و عملکرد تجاری را برای تعیین صلاحیت برای تأمین مالی در نظر می‌گیرند. این بدان معناست که نمره اعتباری کمتر نباید مانعی برای تأمین مالی باشد.

 ۳. دسترسی آسان به خدمات مشتری

 فین‌تک لندینگ خدمات بسیار خوبی به مشتریان می‌دهد و این ویژگی، آن را از بانک‌های سنتی متمایز می‌کند. علاوه بر تماس با خدمات مشتری، می‌توانید با چت زنده به پشتیبانی نیز دسترسی داشته باشید. افزون بر این، بسیاری از فین‌تک لندینگ‌ها، یک پورتال آنلاین مختص خود برای مشتریان دارند و آنها می‌توانند بدون دردسر به امور مالی خود دسترسی داشته باشند، تراکنش‌های خود را به‌راحتی مدیریت کنند و صورت‌های گذشته را دانلود کنند.

 ۴. فرایند سریع تأیید وام

 دریافت تأییدیه وام از یک بانک بزرگ ممکن است حداقل یک هفته طول بکشد؛ آن هم به شرطی که تمام کارهای اداری با نظم و ترتیب انجام شوند، اما فین‌تک لندینگ‌ها به این روند به طرز چشمگیری سرعت می‌دهند و متقاضیان وام می‌توانند در چند دقیقه تأییدیه واجد شرایط بودن خود را بگیرند و در یک روز مبلغ اعتبارشان را دریافت کنند.


 فین‌تک لندینگ‌ها با بانک‌ها چه تفاوتی دارند؟


 میزان پذیرش فین‌تک در جهان به ۶۴ درصد رسیده است. این رشد سریع و افزایش محبوبیت نشان‌دهنده مزایای کلیدی فین‌تک لندینگ‌ها نسبت به بانک‌های سنتی است. در این بخش تفاوت‌های فین‌تک لندتک‌ها را با بانک‌های سنتی مرور می‌کنیم.

 ۱. فناوری‌های پیشرفته

برخلاف بانک‌هایی که اغلب به سیستم‌های قدیمی وابسته‌اند، فین‌تک لندینگ‌ها از فناوری‌های زیر استفاده می‌کنند:

رایانش ابری: فین‌تک لندینگ‌ها از رایانش ابری برای مدیریت داده‌های مقیاس‌پذیر، انعطاف‌پذیر و مقرون‌به‌صرفه و بهبود دسترسی مشتری به خدمات بهره می‌برند.

 یادگیری ماشین: فین‌تک لندینگ‌‌ها از یادگیری ماشین برای تجزیه‌وتحلیل حجم وسیعی از داده‌ها برای به‌دست‌آوردن بینش بهتری از مشتری، ارزیابی ریسک و راه‌حل‌های مالی شخصی‌سازی‌شده استفاده می‌کنند.

کلان‌داده‌ها: فین‌تک لندینگ‌ها با استفاده از کلان‌داده‌ها به اصلاح استراتژی‌های مالی می‌پردازند، روند بازار را درک می‌کنند و تجارب مشتری را کاملاً متناسب با نیازهای او ارائه می‌دهند.

 ۲. دسترسی

 اکنون تقاضا در بازار وام‌دهی دیجیتال زیاد است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۸، حدود ۱۸.۹ درصد رشد کند. در مقابل فین‌تک لندینگ، بانک‌های سنتی اغلب معیارهای سختگیرانه خود را برای تخصیص وام به متقاضیان، با هدف به‌حداقل‌رساندن خطر، افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، شرکت‌های فین‌تک لندینگ به دلیل رویکرد فراگیرتر خود شناخته شده‌اند. بسیاری از پلتفرم‌های فین‌تک لندینگ خدماتی می‌دهند که بانک‌های سنتی از آنها بهره‌مند نیستند؛ برای مثال به افرادی که سابقه اعتباری ضعیفی دارند یا افرادی که تازه کسب‌وکار راه‌اندازی کرده‌اند، اعتبار می‌دهند.

 ۳. الزامات انعطاف‌پذیر برای وثیقه

 بانک‌های سنتی معمولاً الزاماتی سختگیرانه برای وثیقه دارند. وثیقه می‌تواند مانع مهمی برای بسیاری از وام‌گیرندگان باشد. در مقابل، فین‌تک لندینگ‌ها اغلب در این‌باره منعطف‌ترند. این انعطاف‌پذیری، به‌ویژه برای کسانی که دارایی‌های فیزیکی چشمگیری برای ارائه به‌عنوان وثیقه ندارند، بسیار تسهیل‌کننده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *